KONCERT DYPLOMOWY MONIKI DALACH
11 kwietnia 2018, środa, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny
Teatr w muzyce – muzyka w teatrze,
postawione granice – pokonywanie ich,
przenikanie, gest, krzyk:
muzyka multimedialna, wizualna, eksperymentalna – łącząca dźwięki akustyczne z elektronicznymi.
Muzyka wykonywana na żywo, archiwalna, w formie zapisu audio-video.
Monika Dalach
Koncert dyplomowy Moniki Dalach podsumowuje kompozytorską działalność artystyczną z lat 2016-2018. Podczas koncertu usłyszymy m.in. utwory akustyczne, skomponowane we współpracy z artystami sztuk wizualnych, napisane do choreografii ruchowo-tanecznych oraz dedykowane konkretnym zespołom wykonawczym.
program koncertu:
- [FuckUp Night] (2017)
Agnieszka Dobroń, Bogusia Litwiniuk, Natalia Budzyńska,
Michał Kluska, Mateusz Muchewicz, Konrad Orawski – zespół wokalny
Kamil Gruszczyński – dyrygent
FuckUp Night to globalny ruch, który narodził się w Meksyku w 2012 roku. W wyznaczonym terminie o określonej godzinie ludzie zbierają się w różnych miejscach na świecie, aby napić się drinka i porozmawiać o osobistych problemach i porażkach. Istnieją trzy niepisane zasady:
1. Musisz spotkać się z co najmniej jedną nową osobą.
2. Musisz podzielić się przynajmniej jedną życiową porażką, jakiej doświadczyłeś.
3. Musisz nauczyć się śmiać ze swoich i cudzych błędów.
Spotkania w ramach FuckUp Night uznawane są za autentyczne, śmieszne oraz niezwykle intymne, a za motto służy zdanie: SPÓJRZ PRAWDZIE W OCZY.
Utwór napisany i zadedykowany dla EXAUDI Ensemble, którego prawykonanie odbyło się w lutym 2017 roku, w Milton Court Concert Hall. - Oscillations (2016)
Michał Kluska – fortepian
Paweł Wołowicz – fortepian
Utwór zainspirowany kompozycją Figures de Resonances Henri’ego Dutilleux. - malfunction (h2t) (2016)
projekcja video
koncepcja – Monika Dalach i Ruby Jones
choreografia – Ruby Jones
muzyka – Monika Dalach
POPATRZ! zniekształcenie: podział komórki.
upiorne! my: szukamy, borykamy się, wibrujemy, wahamy się, wykrzywiamy, czołgamy się;
usterka! odsłaniamy się.
WDECH
WYDECH
zniekształcenie: powolne stawanie się
tak, jesteśmy inni. - Error: The Peculiar Galaxies Database (2017)
Michał Kluska – fortepian
Urszula Markowska – wiolonczela
Zamknij oczy. Otwórz uszy. Co widzisz? Dwa obiekty są połączone mostami pływowymi. Coś przecieka. BŁĄD. BŁĄD. Galaktyki spiralne z towarzyszącymi jasnościami powierzchniowymi. Ona ucieka. Wszystkie te obiekty to galaktyki zaangażowane w interakcje grawitacyjne. Przechowuj swój szept na taśmie VHS. Weź głęboki oddech. Biały szum. Biały szum. Biały szum. Ostatni pociąg już odjechał. Spiralne ramiona w galaktykach mają asymetryczny wygląd. Czy wiesz, że Halton Arp wyprodukował katalog osobliwych galaktyk w 1966 roku? - Lily ist von ihrem... Abenteuer zurückgekehrt (2017)
Marta Gabryelczak-Paprocka – sopran
Urszula Markowska – wiolonczela
Tomasz Piątek – klarnet basowy
Michał Wieczorek – puzon
Utwór skomponowany na zamówienie projektu Voiceworks i stworzony do oryginalnego tekstu poety i librecisty Oge Nwosu, prawykonany w Wigmore Hall w kwietniu 2017. Kompozycja została nagrodzona prestiżową nagrodą Tracy Chadwell Prize za najlepszą nową kompozycję na głos z towarzyszeniem małego zespołu zaprezentowany podczas projektu Voiceworks w Wigmore Hall w Londynie. - Stuck. in. (magazine) (revisited) (2016-2018)
Joanna Tomala – harfa
Anna Kukulska, Monika Pluta, Lila Kowalska, Andrzej Molenda, Łukasz Kin, Daniel Michna – taniec, choreografia
Utwór wyróżniony podczas międzynarodowego konkursu USA International Composition Contest i prawykonany na forum kompozytorów w lipcu 2016 roku (Indiana University). - Game Over (2018)
Frank Mauceri – saksofon
Monika Dalach – koncept i elektronika
Maciej Walczak – konsultacja techniczna Max MSP, nadzór projektu
Anna Kukulska, Monika Pluta, Lila Kowalska, Andrzej Molenda, Łukasz Kin, Daniel Michna – taniec