Henry Purcell – Suites for Harpsichord Ewa Rzetecka-Niewiadomska – harpsichord
Łódź 2017, Dux 1437
 
materiał promocyjny

 

Nagranie dofinansowane z dotacji statutowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 
Płytę dedykuję wszystkim, którzy wspierają mnie w mojej muzycznej podróży.

Ewa Rzetecka-Niewiadomska

 
„Odszedł do tego błogosławionego miejsca, które jako jedyne przewyższa harmonią jego harmonię”. Taki napis wyryto na tablicy wmurowanej w filar nad grobem Henry’ego Purcella w Opactwie Westminsterskim. W całościowym oglądzie suity klawesynowe Purcella jawią się jako typowo barokowy przekład harmonijnego zestawienia przeciwieństw, uderzania w wielobarwne tony i trącenia strun subtelnie różnicowanych afektów. Zbiór kończy prościutki, elegancki Minuet (16-taktowy drobiazg, raczej więc Menuecik) rzec można swoisty gest zamknięcia, wdzięczny ukłon w stronę wykonawcy i słuchacza, podkreślający, że urok i prostota, nawet w czasach baroku, kiedy to uwielbiano odbiorcę łudzić i zachwycać, potrafią iść ze sobą w parze.

Witold Paprocki

 

Zawartość wydawnictwa

    Henry Purcell (1659-1695) – Suites for Harpsichord

     
    Suite No. 1 in G major, Z. 660
  1. Prelude
  2. Almand
  3. Corant
  4. Minuet
  5.  
    Suite No. 2 in G minor, Z. 661
  6. Prelude
  7. Almand
  8. Corant
  9. Saraband
  10.  
    Suite No. 3 in G major, Z. 662
  11. Prelude
  12. Almand
  13. Courante
  14.  
    Suite No. 4 in A minor, Z. 663
  15. Prelude
  16. Almand
  17. Corante
  18. Saraband
  19.  
    Suite No. 5 in C major, Z. 666
  20. Prelude
  21. Almand
  22. Corant
  23. Saraband
  24.  
    Suite No. 6 in D major, Z. 667
  25. Prelude
  26. Almand
  27. Hornpipe
  28.  
    Suite No. 7 in D minor, Z. 668
  29. Almand
  30. Corant
  31. Hornpipe
  32.  
    Suite No. 8 in F major, Z. 669
  33. Prelude
  34. Almand
  35. Courante
  36. Minuet