60 lat Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi red. Aleksandra Nawe
Łódź 2019
ISBN: 978-83-60929-71-1
objętość: 358 stron
cena: 35 zł

 

ZAWARTOŚĆ

     
  • Wprowadzenie
  • 1. Z dziejów Katedry
  • Bogusław Pikała
    Kiejstut Bacewicz – artysta, pedagog, przyjaciel
  • Agnieszka Przybylska
    Katedra Kameralistyki – historia
  • Anna Liszewska
    Sesje i Konferencje Artystyczno-Naukowe Katedry, Kameralistyki
  • Aleksandra Nawe
    Konkurs Muzyki Kameralnej w Łodzi
  • 2. Wspomnienia. Kierownicy Katedry Kameralistyki po Kiejstucie Bacewiczu
  • Witold Holtz
    Tadeusz Chmielewski – artysta wybitny
  • Joanna Hajn-Romanowicz
    Bronisław Hajn – pianista-kameralista i pedagog
  • Aleksandra Nawe
    Rajmund Ambroziak – artysta i pedagog
  • Michał Drewnowski
    Maria Gozdecka – Kierownik Katedry Kameralistyki (1996-2004)
  • Ewa Kaczmarek-Lewera
    Anita Krochmalska-Podfilipska – pianistka i pedagog
  • Agnieszka Przybylska
    Portret Bogusława Pikały – pianisty, kameralisty i pedagoga
  • Wspomnienia absolwentów
  • Marek Mikołaj Pacholczyk
    Witold Holtz – Kierownik Katedry Kameralistyki (2014-2018)
  • 3. Pedagodzy Katedry Kameralistyki
  • Pedagodzy Katedry Kameralistyki w latach minionych
  • Pedagodzy Katedry Kameralistyki działający współcześnie
  • 4. Aneksy
  • Kalendarz wybranych wydarzeń artystycznych w latach 1961-2018
  • Wydawnictwa Katedry Kameralistyki
  • Informacje prasowe
  • Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych, konkursów i koncertów
  • Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych
  • Afisze konkursów kameralnych
  • Afisze koncertowe
  • Zdjęcia
  • Summary

 

ZE WSTĘPU

Niełatwe to zadanie w kilku zdaniach zawrzeć minione 60 lat istnienia Katedry Kameralistyki działającej w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, później Akademii Muzycznej, a od 1999 Roku Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Ramy wprowadzenia obligują do skondensowanego opisu zawartości Monografii, którą łódzkie środowisko muzyczne otrzymuje jako podsumowanie dokonań kilku pokoleń muzyków pracujących w Pałacu Muzyki przy Gdańskiej 32.
Na tę historię złożyły się znaczące i drobne, spektakularne i codzienne, krajowe i zagraniczne osiągnięcia wielu artystów, pedagogów, absolwentów, studentów, uczestników muzycznych wydarzeń, koncertów, konkursów, sesji i konferencji naukowo-artystycznych, a także ich dyplomy doktoraty, habilitacje i profesury oraz doktorat honoris causa Kiejstuta Bacewicza – wielkiego Prekursora tego dzieła. Dzieła, którego opisania podjęli się żyjący tu i teraz pianiści-kameraliści motywowani chęcią pozostawienia trwałego śladu i uporządkowania archiwaliów z przełomu wieków związanych z działalnością pierwszej w Polsce powstałej w 1959 r. Katedry Kameralistyki.